Garantie
Als je bij ons een artikel koopt mag je verwachten dat je een goed artikel ontvangt. Is er toch iets mis met je artikel, dan zoeken we zo snel mogelijk een passende oplossing.Heb je een artikel met schade, incompleet ontvangen of is het binnen 14 dagen kapot? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@onlinecollective.nl en meld het artikel dan aan als artikelklacht. Na het aanmelden informeren we je zo snel mogelijk hoe we je klacht kunnen oplossen.
Is je artikel buiten de eerste 14 dagen kapotgegaan? Meld het dan ook aan als klacht. Voldoet je artikel aan de garantievoorwaarden? Dan wordt het artikel gratis gerepareerd, ontvang je een nieuw artikel of krijg je je geld terug. Valt het artikel niet meer binnen de garantievoorwaarden of heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten? Dan heb je geen recht op garantie.
Garantievoorwaarden
Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren, zolang als je dat bij dat artikel mag verwachten. Het is logisch dat bijvoorbeeld een wasmachine langer mee moet gaan dan een paar schoenen. Dit geldt ook voor artikelen die je in de uitverkoop koopt.
Fabrieksgarantie
Op sommige artikelen heb je naast wettelijke garantie ook fabrieksgarantie. Dit is de garantie die de fabrikant geeft aan het artikel. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Informatie over de fabrieksgarantie kun je lezen in de informatie van de fabrikant bij het artikel.
Hoe lang duurt mijn klachtenafhandeling?
De afhandeling van een klacht duurt gemiddeld 14 werkdagen. Je ontvangt van ons e-mail zodra de klacht is afgehandeld en het artikel retour is verwerkt.
Hoe moet ik mijn artikel(en) inpakken?
Als we je vragen om een artikel op sturen, ontvang je een e-mail met de verzendinstructies en label(s) (één voor in de verpakking en één voor op de verpakking). Volg daarna de volgende stappen:
- Doe je artikel in een stevige verpakking en vul het goed op. Zorg dat alles wat bij het artikel hoort in de verpakking zit. Heb je het artikel beschadigd, incompleet ontvangen of is het in de eerste 14 dagen kapotgegaan? Doe dan het artikel (voor zover mogelijk) in de originele verpakking.
- Voeg het desbetreffende label uit de mail toe in de verpakking.
- Plak de verpakking goed dicht en plak het andere label op de verpakking. Haal eventuele andere verzendlabels eraf, om verwarring te voorkomen.Geen printer? Neem dan het adres dat op het retourlabel staat over en schrijf het op de verpakking. Doe daarnaast een briefje met je klantnummer en referentienummerin de verpakking.
Je artikel kan je gratis afgeven bij een ServicePoint van een van onze bezorgers. ophalen.
Waar vind ik mijn garantiebewijs?
Je factuur of orderbevestiging is je garantiebewijs. Deze vind je bij Bestellingen onder ‘details bestelling’.
Vragen? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice door een mail te sturen naar klantenservice@onlinecollective.nl.